Lugn och skön helg

Den här helgen har jag inte gjort allt för mycket, har varit skönt att koppla av och inte behöva tänka på att det är något man måste göra. Även om jag egentligen skulle ha pluggat mycket mer än jag gjort, men men, blir en hel dag/kväll med plugg idag istället.

I fredags var jag, Kamala och Jenna hos Maria, vi lagade mat och drack vin. Var väldigt härligt att sitta på deras balkong, underbart att det börjar bli varmare ute :) Senare på kvällen kom det även killkompisar till dem, så blev rätt många där ett tag. Men det var helt klart trevligt, var skönt att bara sitta hemma hos någon och dricka lite vin och sitta och snacka.

I lördags tog jag det bara lugnt och lagade god mat. Gjorde en kycklingsallad och till kycklingfilèerna gjorde jag en marinad av pressad lime, honung och mynta. Gjorde en dressing av naturell yoghurt, limeskal och mynta. Kycklingen blir riktigt god. Tog en bild på det, dock har jag ingen möjlighet att föra över bilden till datorn då min sladd till mobilen är i Vimmerby. Igår unnade jag mig ett bad med badsalt med doft av körsbärsblom, var riktigt avkopplande, borde bada oftare. På kvällen sen så tvättade jag och så blev det att kolla på några filmer.

Idag har jag inget schemalagt men behöver plugga ändå, så tog lite paus för att uppdatera bloggen. Så är väl dags att fortsätta plugga. Längtar tills helgen då det blir fest hos mig :)

Ha det bra!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0