Tillbaka till Norrköping

I måndags åkte jag tillbaka till Norrköping, mina föräldrar var snälla att skjutsa mig och syrran. Men det var tur det för hade inte kunnat ta allt på tåget. Och så kunde jag storhandla på ica maxi, vilket var kanon då jag behövde fylla på både kyl och frys. Min syster stannade kvar här för att hon skulle flyga från skavsta idag. Var roligt att umgås med henne, även om det inte blev så mycket pluggnade som var tänkt.

I måndagskväll efter att mamma och pappa åkt tog jag och syrran det lugnt och kollade på film. Det blev halva Flickan som lekte med elden(då vi såg halva i lördags på tvn) och Monsters vs. Aliens. Igår fyllde min underbara syster år, så vi gick lite på stan och tog det lugnt, vi kollade även på Luftslottet som sprängdes. De tre millennium-filmerna är väldigt bra för att vara svenskafilmer, dock så är nog Män som hatar kvinnor den bästa av dem. Till middag gjorde vi en god pasta sallad med kyckling, gurka, isbergssallad och tomater. Blev även att vi bytte in lotter och jag köpte en triss till syrran, det var lite vinst på dem, 70 kr sammanlagt. Dock hade vi inte lika mycket tur idag då vi bytte in dem lotterna, blev bara det 10 kr.

Idag blev det att gå upp hyfsat tidigt då min syster skulle med en buss till skavsta kl. 10.40 för att åka med ett flyg ner till Hamburg. Var tråkigt att hon åkte, för denna gång blir hon borta längre än förra, och så saknar jag henne redan. Men nu kommer vi lättare kunna hålla kontakten, plus att jag ska åka ner och hälsa på om några veckor(hoppas jag). Efter att jag följt henne gick jag till skolan för att möta upp Maria och Miriam för att plugga optimering. Blev allt några timmar där, för kom nyss hem. Och nu ska jag plugga GIS, och senare blir det så klart att kolla på tvn. Grey´s Anatomy och True Blood är ett måste att se :)

Hoppas ni har det bra!
Puss och kram

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0