Dags att börja jobba

Imorgon är det dags att börja sommarjobba, första veckan jobbar jag eftermiddagen vilket är skönt då jag inte behöver oroa mig för att försova mig. När jag börjar kl 6 på morgonen finns det en chans att jag försover mig, men det har inte hänt de två andra somrarna på Åbro, så ska nog fixa det även denna sommar :)

I torsdags var jag och min mamma på ljusparty hos Sofia, vi var inte så många men var trevligt ändå. Kul att Tobbe följde med :) först gick vi en tipspromenad, vilket jag vann, priset var ett teljus. Efter det blev det lite information om ljus och fick testa lite handskrubb och handkräm eller vad det nu va. Och Sofia hade gjort god morotskaka till fikat. Och på ljuspartyn kan man köpa lotter och så dras en eller flera vinnare beroende på hur många lotter som sålts, det blev en vinnare och jag hade väldigt mycket tur den kvällen så vann även det, 290 kr blev det som jag köpte ljuslyktor och teljus för. Jag och mamma beställde lite teljus och votivljus som vi och syrran ska dela på, kul att få lite olika dofter. Och så köpte jag lite extra, ibland får man faktiskt unna sig lite. Så nu är det bara att vänta på det man beställde, blir kul när det kommer hem :)

I fredags åkte jag och Sofia till Kalmar för att shoppa lite, åkte från Vimmerby kl. 9 på morgonen och kom hem runt kl 8-9 på kvällen. När vi kom fram till Kalmar började vi med att åka in till stan för att shoppa på Baronen och Kvasten. Efter det blev det att åka till Hansa City men där hittade vi inte så mycket att köpa förutom godis och chips på Citygross och smaker att använda när man gör kolsyratvatten med SodaStreamer. Men var kul att komma iväg och shoppa någonstans man vanligtvis inte åker till :) Jag kom hem med bland annat solglasögon, skosnören, två tunikor och ett linne.

Nu ska jag kolla klart på andra säsongen av OC (tror jag borde hinna) och kanske se en film efter den om jag inte somnat.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0