Studenten i Norrköping

Idag är det dags för dem i Norrköping att ta studenten, nu i skrivandes stund hör jag folk utanför som sjunger "sjung om studentens lyckliga dag, låtom oss fröjdas i ungdomens vår, än klappar hjärtan med friska slag, och den ljusnande framtid är vår....". Dem har väl inte det bästa vädret, men just nu regnar det i alla fall inte. Jag tänker tillbaka på min egen student för 3 år sen, vilken underbar dag det var. Den sista tiden på gymnaiset var underbar, men just själva studentdagen var något speciellt. Det är en dag man kommer komma ihåg, och även en dag man skulle vilja få vara med om igen. Funderar på om man ska gå ut och gå en sväng och se om det är några som åker i sina vagnar, förra året hade jag precis skrivit en tenta när jag kom ut på Kungsgatan och det var massa vagnar som åkte, så självklart stanna man och kolla lite. Visst även om jag inte kände någon så blir man ändå glad för deras skull, man vet ju själv hur glad man var den dagen :)



I morgon är det dags för dem i Vimmerby att ta studenten, det är synd att jag har en tenta så jag inte kan vara där. Men kommer gå ner till Källängen en sväng på kvällen och lyssna på när Kompaniet spelar.

Måste även gå ner till stan en sväng idag och köpa ett nytt pennfack, en penna och ett sudd. Efter den tentan jag hade i tisdags måste jag ha glömt mitt pennfack, men men, var nog ändå dags att byta ut det :P

Imorgon efter kl. 18.00 (kanske tidigare, beror på när jag skrivit klart tentan) börjar mitt sommarlov. Det känns underbart att veta att man inte kommer behöva plugga på i alla fall 2 månader. Men däremot ska man börja jobba igen, men man får tänka som så att när sommaren är slut kommer man ha pengar så man kan hitta på saker. Förhoppningsvis en utomlandsresa, kanske till Irland? Vem vet, sånt som märks i höst.

Nu ska jag fortsätta plugga (tar det aldrig slut?), och om någon timme bege mig ner mot stan. Sen ikväll blir det att packa det sista, för imorgon efter tentan kommer min mamma och syster för att hämta mig. Så snällt av dem :)

Ha det så bra, så kanske vi ses i Vimmerby imorgon :)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0