Veckan som varit

Denna vecka började jag att sommarjobba igen, det är tredjeåret jag är på Åbro. Första veckan gick faktiskt bra, man kommer in i det rätt fort. Förutom att jag har börjat jobba har det även varit midsommar.

Midsommarafton spenderades i mina föräldrars hus med mina underbara vänner. Det var jätte trevligt och mysigt. Vi började med att äta lite färskpotatis och sill när alla hade kommit och efter det var det dags att gå en tipspromenad, ni vet en sån där frågorna är bland annat "vem är snabbast", "vem har längst". När vi var klara med det blev det lite fika med jordgubbstårta, jag hade verkligen lyckats med den :P Sen blev det lite andra lekar och kubb. Senare på kvällen blev det även grillning. Blev en väldigt lång dag och kväll, men vad kul :) Dock började jag bli trött runt kl 3 på natten, men blev dock inte att man kom i säng fören kl var 5. Fick även två kompisar som sov över, Bohre och Sofia.

Midsommardagen gick jag upp lite innan kl 10 för att hinna städa innan mina föräldrar och syster kom hem. Och med hjälp av Sofia och Bohre lyckades jag hinna. Efter att både Bohre och Sofia åkt var jag väldigt seg men efter ett tag (var väl iofs några timmar) kom Bohre och Martin och lite senare även Tobbe så vi satte oss på altanen och spelade yatzy med min syster. Sen när Sofia kom tillbaka in till stan åkte vi och åt mjukglass medan killarna försökte hitta någonstans där man kunde köpa en vollyboll, utan några större framgångar. Men vi fem bestämde oss för att åka till Björkbacken och spela minigolf istället, jag är verkligen sämst men det är kul ändå :) Efter det åkte vi hem till mig igen för att fika och det blev att vi spelade några kortspel. När klockan hade blivit tio på kvällen åkte jag, Sofia, Martin och Tobbe till Sofia för att kolla på film. Bröllopsfotografen är verkligen bra för att vara en svensk film.  Så var väl hemma någon gång mellan kl 1 och 2, så det var verkligen inga problem att somna.

Idag, söndag, har jag inte gjort så jätte mycket. Det blev att sova rätt länge. Sen på kvällen så skjutsade jag min syster till Mariannelund då hon skulle åka tillbaka till Göteborg. Saknar henna redan, är så otroligt tråkigt när vi ses så sällan. Men om 2 veckor är hon hemma igen :) Och troligtvis kommer jag åka och besöka henna om några veckor.

Imorgon är det dags för ännu en vecka med jobb, denna vecka jobbar jag dag så börjar kl 6 på morgonen och jobbar till halv 3. Det är inte så skönt att gå upp så tididgt, men det är härligt att sluta så tidigt, blir att man kan göra mycket mer än när man jobbar kväll.

Nu är det inte heller långt kvar tills det är dags att åka till hultsfredsfestivalen, längtar sjukt mycket nu :) Den 7 juli blir det att åka dit för min del, för kommer jobba på måndagen och tisdagen. Tror t.o.m att jag fixat allt eller i alla fall det mesta, har köpt ett tält till mig och Sofia, har en stol, luftmadrass, sovsäck, kläder och så klart dricka.

Nu måste jag gå och lägga mig så jag får några timmars sömn innan det är dags att jobba. Men men, får nog vara glad om jag får sova 4 timmar i natt. Men blir nog bättre de andra dagarna då jag troligtvis kommer kunna lägga mig tidigare på kvällarna.

Natti natti!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0