Fika i solen

I skolan har vi enbart haft laborationer idag, från kl. 8 till kl. 15. Den första var att lösa ett optimeringsproblem i excel, blev inte riktigt klart med det så blir att göra klart det nästa vecka. Efter det hade vi en 4 timmar lång laboration i vårdlogistik, den bestod av att leka med lego, nästan i alla fall. Vi skulle se hur ett flöde med olika stationer fungerade och hur det påverkades av vissa ändringar. Vi var indelade i två lag, i respektive lag var det 4 personer som skulle montera legobitar till en bil (dem monterade några bitar var). Sedan hjälpte resten till med bland annat att fylla på lagret och kvalitetskontroll. Efter varje omgång gjorde vi ändringar som skulle förbättra "produktionen", bland annat om alla monterade sina egna bilar från början till slut. Var i alla fall skönt att slippa föreläsningar en dag, så en helt okey dag.

Var även och hämtade inlämningsuppgift 3 av 4 i en kurs, klarade även den utan komplettering. Sitter med inlämningsuppgift 4 som ska in på tisdag, alltså måste jag i stort sätt gjort klart den innan jag åker till Hamburg på fredag. Men det känns inte allt för bra just nu, känner mig extremt korkad när jag försöker mig på räkneuppgifterna. Men men, i värsta fall blir det att sitta med det på måndag kväll när jag kommer hem från Hamburg.

Efter skolan gick jag, Maria, Miriam och Sara till fräcka frökens på skvallertorget för lite fika. Det har blåst rätt kallt idag, men var ändå skönt att sitta i solen och bara snacka lite. Efter fikat gick jag ner till stan för att handla det sista inför resan, slutade med att jag kom hem med mer än vad jag hade tänkt. Blev ett par jeansleggings, strumpbyxor, batterier och boken shutter island av Dennis Lehane (något att läsa på flyget och bussen). Köpte även gummiskydd till min headset som jag fick med mobilen, det är in-ear modell, men de gummiskydd som satt fast från början var för stora så har inte velat använda den. Men nu sitter dem perfekt, och var ändå liten skillnad på ljudet jämfört med dem hörlurarna jag använt, till det bättre förstårs :)

Nu är det inte lång tid kvar tills jag åker till Hamburg, typ 1½ dygn. Längtar :)

Nu ska jag lägga mig så jag orkar med morgondagen.
Sov så gott!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0