Förra helgen Göteborg, denna helg Vimmerby

Förre helgen var jag hos min älskade syster i Göteborg. Jag åkte dit på fredagen, så den kvällen blev det inte så mycket gjort. Lagade lite mat till mig och kollade på tv. I lördags var vi riktigt duktiga och gick till Åbybadet för att simma 1000 km, och man kände sig lite svagare när man gick upp ur bassängen, kändes i alla fall otroligt bra :) Efter det lagade vid en god currygryta med bland annat fisk och morötter i, den blev i alla fall väldigt god. Och senare på kvällen kollade vi på film och åt fruktsallad i massor, det är verkligen sjukt gott, vi hade i apelsin, äpple, vindruvor, banan och passionsfrukt. Det blev The Ninth Gate, en film med Johnny Depp i, den var helt okey tills det värdelösa slutet. Men man i alla fall inte göra något än att tycka om Depp, en helt underbar och speciell skådespelare :)

På söndagen blev det lyxfrokust med cocosgröt, det var riktigt gott :) Sedan bar det iväg in till stan för att gå lite i affärer. Jag gav upp rätt fort så vi bestämde oss för att gå till ett café, där blev det lunch (en baguette med bland annat kyckling och bacon för min del och syrran tog en sallad, den såg god ut men var inget för mig) och så klart kunde vi inte motstå att dela på en "bakelse". Den slog dock inte chokladtårtan vi åt på ett café när jag var på besök i Göteborg förra gången :)

Denna vecka är det i stort sätt plugg som står på schemat, men som tur är är det bara torsdag och fredag kvar nu. Ska bli skönt med lite helg, och denna helg kommer jag åka hem till Vimmerby. Det blir förhoppningsvis pumpen på lördag, jag hoppas på det i alla fall :) Det händer kanske något på fredag också?

Nu ska jag sova för imorgon ska jag upp tidigt, har ett formellt projektmöte kl halv 9 imorgon.
Ha det så bra,
Puss och kram

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0