Lugn och skön helg

Denna helg bestämde jag mig för att bara ta det lugnt och fixa i lägenheten och lite sånt. Det har varit otroligt skönt att inte ha något bestämt att göra, hade kunnat åka till Vimmerby och varit hundvakt men jag tror allt Jethro och Oliver har det toppen bra med morfar. Just det, inte alls avundsjuk på min mamma, pappa och mormor och är på Kreta och bara har det underbart. De åkte i torsdag och är borta i en vecka, kändes inte alls jobbigt när de ringde igår och sa att det var 30 grader varmt. Om jag bara hade haft pengar och tid hade jag nog lätt försökt hitta någon som ville utomlands och bara dra, men men som fattig student har man varken tid eller pengar.

I helgen bestämde jag mig för att beställa Ipod Nano 5G. Det har nyligen släppts en sjätte generation vilket är en liten touch-spelare, och det kändes inte speciellt praktiskt så därför valde jag femte generationen. Jag kommer bland annat ha den vid promenader, i skolan och vid resa, och en touch känns inte smidigt vid promenader då man måste ta upp den för att kunna byta låt. Så tror 5G kommer duga väldigt bra åt mig :) Skulle jag inte vilja ha den vid promenader har jag en gammal mp3-spelare som jag kan använda istället.

Jag har efter mycket letande beställt fodral och hörlurar till den. Jag har läst att de hörlurar som följer med inte ska vara speciellt bra, så tänkte att det nog var lika bra att köpa ett par med en gång. Blev ett par i märket Sony och hoppas de duger åt mig, dem kostade ändå 150 kr(Jag tycker det är rätt mycket pengar, men det är det ju egentligen inte om man vill ha bra kvalitet). När det gäller fodral hade jag jätte problem med om jag ville ha ett i silikon eller plast. Jag hittade ett som jag tyckte verkade jätte bra med det kunde bara beställas ifrån komplett eller inwarehouse, och då skulle frakten kosta 89 kr, så jag valde att avstå. Blev istället att jag beställde 2 st fodral från dustinhome, ett silikon och ett plast. Det i silikon är vitt och det i plast är genomskinligt, tror nog att jag kommer använda det som är genomskinligt då jag vill se den fina färgen :)

Imorgon är det dags för den här terminens första redovisning, vi är två från gruppen ska göra redovisningen. Jag känner mig inte riktigt redo inför det, men ska kolla igenom det och skriva upp vad jag ska säga senare ikväll efter att jag lagat mat och när tvätten nästan är klar.

Nästa helg ska jag förhoppningsvis åka och hälsa på min syster i Göteborg, ska bli kul :) Och troligtvis så har jag fått min Ipod Nano tills dess så jag kan använda den.

Nu måste jag laga mat, kommer nog bli en kycklingsallad. Har ätit alldeles för mycket sallader den senaste tiden, men det är ju både gott och enkelt att göra.

Ha det så bra,
Kram

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0